Tip van de consultant: blijf in contact met je klant!
Als AFAS-consultant én functioneel beheerder beantwoord ik dagelijks allerlei vragen van verschillende klanten. Elke organisatie is anders, elke eindgebruiker werkt op zijn of haar eigen manier. En dat maakt mijn werk afwisselend, maar ook uitdagend.
Eén van de grootste uitdagingen? Goede communicatie.
AFAS is een uitgebreid en complex systeem, vol mogelijkheden en modules. Onze taak gaat verder dan alleen het goed inrichten van het systeem. We moeten ook zorgen dat de klant het begrijpt en ermee uit de voeten kan.
Dat vraagt niet alleen inhoudelijke kennis van AFAS, maar ook inzicht in wat voor elke klant belangrijk is. En dat is bij iedereen weer anders. Het gaat om de juiste balans tussen techniek en menselijke interactie.
Het uitleggen van complexe functionaliteiten is niet altijd makkelijk, maar wel cruciaal. Want als de klant snapt hoe het werkt, kun je samen echt stappen maken. Je kijkt dan niet alleen naar wat er nu staat, maar ook naar wat er nog beter kan.
Kortom, door goed te communiceren, maak je het verschil en bereik je samen veel meer! - Max, AFAS Consultant bij a•s WORKS.
Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nlterug naar AFAS tips

