AFAS tips

Slimme AFAS tips

We hebben onze slimme tips verdeeld in 3 categorieën. Zo vindt u snel en gemakkelijk een oplossing die voor u interessant zou kunnen zijn. Voor specifieke vragen kunt u natuurlijk ook altijd direct contact met ons opnemen.

De transitievergoeding voor een medewerker berekenen?

Met onze handige rekentool op InSite bereken je eenvoudig de hoogte van de transitievergoeding voor een medewerker. Je legt hiermee automatisch een nabetalingscontract vast nadat de workflow is goedgekeurd. Wat ons betreft een must have om als werkgever in control te zijn. De regelgeving is tegenwoordig zo dat een medewerker al recht heeft op een transitievergoeding vanaf de eerste werkdag.

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Met onze handige rekentool op InSite bereken je eenvoudig de hoogte van de transitievergoeding voor een medewerker.

lees meer

Meer grip op uw betalingsproces?

Wij zien dat het betalingsproces bij veel organisaties via allerlei communicatiekanalen loopt. Daardoor is dit proces later vaak onnavolgbaar. Zo kan het zijn dat er een crediteurenbatch betaald moet worden en er een opsteller is die even wat via de mail naar een beoordelaar stuurt. Dan is er een tweede beoordelaar die hier naar kijkt. Zij hebben samen via de mail, MS Teams of WhatsApp contact. Als de opsteller de taak krijgt om de crediteurenbatch aan te maken en in de bank te zetten, is er een andere medewerker die dit in de bank moet accorderen. Om te kijken welke afspraken er over de betaling zijn gemaakt, dient die medewerker verschillende communicatiekanalen te raadplegen. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor een salarisbetaling, interne overboekingen of een terugbetaling debiteuren.

Dit kan veel eenvoudiger in AFAS. Taakgestuurd inclusief een opbouw van het “betalingsdossier”. Zo is alles centraal te vinden, is duidelijk wie welke taak heeft, zijn taken overdraagbaar en wordt het hele proces navolgbaar.

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Wij zien dat het betalingsproces bij veel organisaties via allerlei communicatiekanalen loopt. Daardoor is dit proces later vaak onnavolgbaar.

lees meer

AFAS laten aansluiten op uw huisstijl

Werk je al enige tijd met AFAS InSite of OutSite en matcht de layout hiervan inmiddels niet meer met de huisstijl? Dan wordt het wellicht tijd om e.e.a. van een nieuw likje verf te voorzien. Met een nieuw thema voor InSite en OutSite kijken we naar:

• het logo
• het lettertype
• de kleurstelling
• het gebruik van knoppen
• de indeling

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Werk je al enige tijd met AFAS InSite of OutSite en matcht de layout hiervan inmiddels niet meer met de huisstijl?

lees meer

Een vervanger inrichten in AFAS

De vakantie staat voor de deur. In AFAS is het mogelijk om je processen soepel door te laten lopen middels het inrichten van vervangers. Als je ziek bent of op vakantie gaat neemt je vervanger, of die van je afwezige collega, je taken over. De vervanger wordt dan verantwoordelijk voor het proces dat jij dagelijks uitvoert.

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

De vakantie staat voor de deur. In AFAS is het mogelijk om je processen soepel door te laten lopen middels het inrichten van vervangers.

lees meer

Inrichting van uw facturatieproces

Wij regelen de complete inrichting van uw gehele facturatieproces. Denk hierbij aan de inrichting van de:

• verkoopfacturen
• grootboekrekeningen
• btw
• artikelen en artikelgroepen
• lay-out van uw facturen

Naast een compleet nieuwe inrichting valt er misschien ook nog winst te behalen door tijdige en accurate verwerking van de facturatie. Ook hier kunnen wij u bij helpen.

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Wij regelen de complete inrichting van uw gehele facturatieproces. Denk hierbij aan de inrichting van de:

• verkoopfacturen
• grootboekrekeningen
• btw
• artikelen en artikelgroepen
• lay-out van uw facturen

lees meer

Periodeafsluiting zonder zorgen?

Met het periodeafsluitingsplan van AFAS is dat mogelijk. In het periodeafsluitingsplan staan alle stappen die aan de hand van een tijdspad gedaan moeten worden om tijdige en betrouwbare jaarcijfers op te leveren.

Voordelen:

  • vooraf het draaiboek vaststellen
  • heldere planning
  • automatische workflowtaken
  • alles binnen AFAS Profit
Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Met het periodeafsluitingsplan van AFAS is dat mogelijk. In het periodeafsluitingsplan staan alle stappen die aan de hand van een tijdspad gedaan moeten worden om tijdige en betrouwbare jaarcijfers op te leveren.

lees meer

Overzicht kwijt over al uw vrije inkoopaanvragen?

Met de inrichting van vrije inkoopaanvragen op AFAS Insite zorg je ervoor dat medewerkers eerst een goedkeuring krijgen voordat zij een bestelling gaan plaatsen. Denk hierbij aan het bestellen van een bloemetje voor een zieke collega of de aanschaf van een nieuwe laptop.

De voordelen:

  • goedkeuring voordat een bestelling plaatsvindt
  • beoordeling door budgethouders middels een workflow
  • meer grip op uitgaven door medewerkers
  • mogelijkheid tot het aanmaken van verplichtingen
Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Met de inrichting van vrije inkoopaanvragen op AFAS Insite zorg je ervoor dat medewerkers eerst een goedkeuring krijgen voordat zij een bestelling gaan plaatsen.

lees meer

Het sollicitatieproces stroomlijnen via workflows

Bijna iedereen heeft te maken met de krapte op de arbeidsmarkt. Hierdoor krijgen bedrijven ook steeds vaker te maken met het proces van Werving & Selectie. AFAS kan helpen dit proces heel inzichtelijk te maken: het proces van vacature tot indiensttreding kan volledig worden geborgd in AFAS.
Zo kan de sollicitant gegevens aanvullen, documenten toevoegen en het sollicitatieproces volgen via Outsite (website). Daarnaast kan de organisatie het volledige sollicitatieproces stroomlijnen via workflows in InSite (intranet).

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Bijna iedereen heeft te maken met de krapte op de arbeidsmarkt. Hierdoor krijgen bedrijven ook steeds vaker te maken met het proces van Werving & Selectie.

lees meer

Koppelen van externe software met AFAS

Als u gebruik maakt van een externe applicatie zijn er mogelijkheden om via een koppeling deze externe applicatie te laten werken met AFAS. Met een koppeling kun je zowel gegevens ophalen, bewerken en ook weer terugsturen. a•s WORKS is gespecialiseerd in het realiseren van deze koppelingen. Wij doen dit o.a. met de software van arbo-dienstverleners en Cogix | Grip op onderwijsfinanciën. Daarnaast bieden we ondersteuning om samen met externe applicaties een dergelijke koppeling tot stand te kunnen brengen.

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Als u gebruik maakt van een externe applicatie zijn er mogelijkheden om via een koppeling deze externe applicatie te laten werken met AFAS. Met een koppeling kun je zowel gegevens ophalen, bewerken en ook weer terugsturen.

lees meer

Krijg grip op uw crediteurgegevens

Wij richten controle-bankrekeningen in waarbij aan de hand van een toegevoegde bijlage door een bevoegd functionaris de juistheid van de ingevoerde bankrekening gecontroleerd wordt. Het gevolg hiervan is dat een bankrekening niet eerder vrijgegeven wordt voor betalingen voordat deze akkoord is bevonden. Met deze inrichting implementeert u het vierogen-principe in uw administratie. Er wordt in het proces vastgelegd wie de bankrekening geaccordeerd heeft en wie deze heeft aangemaakt.

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Wij richten controle-bankrekeningen in waarbij aan de hand van een toegevoegde bijlage door een bevoegd functionaris de juistheid van de ingevoerde bankrekening gecontroleerd wordt.

lees meer

Eindelijk al uw documenten digitaliseren

Wij zien bij onze klanten steeds meer de behoefte om documenten te digitaliseren en het proces hieromheen te versimpelen. In AFAS is het mogelijk documenten te standaardiseren en automatisch te genereren en vullen met gegevens uit het systeem. Ook is het mogelijk om de documenten digitaal te ondertekenen.
Laat je dit invoerwerk over aan het systeem, dan haalt het altijd de meest actuele gegevens op van de medewerker aan wie je de brief stuurt en staan onderdelen zoals de (verzend)datum en (adres)gegevens altijd goed. De foutkans is daardoor aanzienlijk lager.

De belangrijkste voordelen op een rijtje:

• efficiënt
• minder kans op fouten
• werken met de laatste versie van een document
• documenten worden automatisch opgeslagen in het digitale personeelsdossier

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Wij zien bij onze klanten steeds meer de behoefte om documenten te digitaliseren en het proces hieromheen te versimpelen. In AFAS is het mogelijk documenten te standaardiseren en automatisch te genereren en vullen met gegevens uit het systeem.

lees meer

Krijg meer inzicht in de gemaakt uren

Met de inrichting van het Matrix uren boeken in AFAS kun je gemakkelijk je uren boeken per project. Op deze manier is meer inzicht in de gemaakte uren per week maar ook in de gemaakte uren per project.

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Met de inrichting van het Matrix uren boeken in AFAS kun je gemakkelijk je uren boeken per project. Op deze manier is meer inzicht in de gemaakte uren per week maar ook in de gemaakte uren per project.

lees meer

Favorieten in declaratieprofielen

Binnen AFAS Insite is een nieuwe functionaliteit beschikbaar die in veel omgevingen nog niet wordt gebruikt. En volgens ons is dat een gemiste kans. Deze functionaliteit maakt het namelijk voor de medewerker mogelijk om favoriete reisdoelen op te slaan bij het indienen van een declaratie. Een groot voordeel voor de medewerker. Zo wordt het indienen van een reiskostendeclaratie een fluitje van een cent.

Meer weten? Bel met 055 578 95 25 of mail naar asc@as-works.nl

Binnen AFAS Insite is een nieuwe functionaliteit beschikbaar die in veel omgevingen nog niet wordt gebruikt. En volgens ons is dat een gemiste kans.

lees meer
Top
15